Deklaracja dostępności
Urząd Miejski Bielsko-Biała zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dominik Stolarczyk.
- E-mail: dominik.stolarczyk@um.bielsko-biala.pl
- Telefon: 33 4971 579
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Sekretarz Miasta Bielsko-Biała
- Adres: Sekretariat Sekretarza Miasta
pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała
Pokój nr 61 - E-mail: sekretarz@um.bielsko-biala.pl
- Telefon: 33 4971 471
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek pl. Ratuszowy 1
• Przy wejściu do budynku od strony parku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych (z informacją głosową) oraz 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Z przodu ratusza znajduje się informacja i oznakowanie kierujące do tego wejścia,
• przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
• istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
Budynek pl. Ratuszowy 5
• Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych,
• budynek jest wyposażony w 1 windę (brak informacji głosowej),
• istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
• na parterze i pierwszym piętrze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych
Budynek pl. Ratuszowy 6
• Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych wraz z oznakowaniem początku i końca biegu schodów zewnętrznych przy pomocy kontrastowego koloru,
• budynek wyposażony jest w 2 windy (jedna z informacją głosową),
• przy budynku znajdują się 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
• istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu,
• na parterze budynku przy Biurze Obsługi Interesanta znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Budynek pl. Ratuszowy 7
• budynek nie dostosowany architektonicznie ze względu na jego zabytkowy charakter,
• istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu.
Budynek pl. Ratuszowy 9
• wejście do budynku dla osób poruszających się m.in. na wózkach znajduje się
z tyłu budynku,
• za budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób
z niepełnosprawnościami które posiadają aktualną kartę parkingową,
• istnieje możliwość wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń w tym zakresie,
• budynek wyposażony jest w windę z informacją głosową,
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu,
• na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Budynek ul. Księdza Stanisława Stojałowskiego 32
• Przy tylnym wejściu do budynku od strony parkingu znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Z przodu budynku znajduje się informacja
i oznakowanie kierujące do tego wejścia,
• budynek wyposażony jest w windę z informacją głosową,
• przy budynku znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
• istnieje możliwość skorzystania wstępu z psem asystującym – brak ograniczeń
w tym zakresie
• istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
w Urzędzie Miejskim po uprzednim zgłoszeniu,
• na parterze, pierwszym, drugim i trzecim piętrze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej
Informujemy, że Prezydent Miasta Bielska-Białej, Jarosław Klimaszewski, wyznaczył Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej. Funkcję tą będzie pełniła Pani Ewa Swatek – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.
Podstawa prawna
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej było realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września ubiegłego roku.
Zadania koordynatora ds. dostępności
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało:
• wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej
• przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej
• monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej oraz jednostek organizacyjnych Miasta Bielska-Białej w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U. z 2020 r., poz.1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie Zespołu ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Prezydent Miasta Bielska-Białej Koordynator ds. Dostępności |
Podstawowe zadania zespołu: określenie minimalnych wymagań obiektów wykonanie analizy stanu zapewnienia dostępności osobom za szczególnymi potrzebami wsparcie koordynatora |
Luty 2021 r. |
2. |
Analiza stanu budynków Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej pod względem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. Dostępności , Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Przegląd stanu obiektów pod względem dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami |
I półrocze 2021 r. |
3. |
Przygotowanie harmonogramu prac do wykonania w zakresie zapewnienia dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej oraz kosztorysu działań zmierzających do realizacji ww. zadań |
Koordynator ds. Dostępności , Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania oraz harmonogramu prac celem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
I półrocze 2021 r. |
4. |
Przygotowanie propozycji dostępu alternatywnego w Urzędzie Miejskim |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Wskazanie sposobów zapewnienia dostępu alternatywnego i wprowadzenia ww. rozwiązań zgodnie z wnioskami osób ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego ( np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
I półrocze 2021 r. |
5. |
Ankieta wśród mieszkańców w zakresie zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. Dostępności , Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Przeprowadzenie ankiety internetowe/przesłanie informacji do organizacji pozarządowych |
I półrocze 2021 r. |
6. |
Monitorowanie działań Urzędu Miejskiego Bielska-Białej oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia dostępności w zakresie:
|
Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Realizowanie bieżących działań w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej przy uwzględnieniu art. 6 ustawy. Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu,
|
Realizacja w całym okresie działania, na bieżąco |
7. |
Przegląd procedur, regulaminów itp. obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej pod kątem dostosowania ich do zapewnienia dostępności, zgodnie |
Zespół ds. wdrażania i monitorowania w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, Naczelnicy Wydziałów i Kierownicy jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej |
Przegląd procedur wraz z raportem z dokonanego przeglądu |
I półrocze 2021 r. |
8. |
Sporządzenie raportu |
Koordynator ds. Dostępności |
|
Do 31.03.2021 r. |
Data sporządzenia dokumentu: 5 luty 2021 r.
Dane kontaktowe:
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej – Ewa Swatek
Urząd Miejski w Bielsku-Białej
Pl. Ratuszowy 6, 43-300 Bielsko-Biała
pokój numer 223 (II piętro)
tel.: 33 497 14 94
e-mail: dostepnosc@um.bielsko-biala.pl
Dane kontaktowe tłumaczy języka migowego
Osoba głuchoniema może zamówić bezpośrednio tłumacza poprzez sms lub e-mail:
- Pani Ewa Kaliniewicz: telefon 722 367 940 e-mail: kaliniewicz@poczta.fm
- Pan Adam Pilecki: telefon 512 805 922 e-mail: adaspilecki@wp.pl
- Pan Maciej Pilecki: telefon 696 748 297 e-mail: j_m.pilecki@onet.eu